והבשורות הטובות: דיספרקסיה טיפול במים – יעיל יותר
לכל אחד מאתנו לקוח זמן לארגן את המחשבות שלו ולהניע אותם בצלילי דיבור אל תקשורת ושיחה עם חברים ובני שיחה,
מה יותר מהר ומה פחות. אם בגיל שנתיים הדיבור איטי ומסורבל, הרי ככל שהפעוט מתאמן על שרירי הפה, המוח קולט
ומתאמן על הדיבור ומצליח לעשות זאת בצורה מהירה ושגרתית ללא מאמץ מיוחד.
אך לילד הסובל מדיספרקסיה, זה לא קורה. אחד הפתרונות ל דיספרקסיה הוא טיפול במים.
ילדים בעלי דיספרקסיה יכולים להיות מוכשרים ומבינים היטב את הנאמר,
אולם בכל הנוגע לדיבור יש להם קושי במח לשלוף את הפקודות הנכונות שיניעו את שרירי איברי ההיגוי,
למרות שמבחינה מוטורית אין להם כלל בעיה לשלוט על שרירי הפה לשימושים אחרים כמו אכילה והתנהגות כללית.
הדיספרקסיה יכולה להיות ממוקדת על אברי הפה בלבד,
אולם היא יכולה להתלוות בקשיים מוטורים באיברים אחרים כמו תיאום קשר עין-יד ועוד.
ומה אנחנו יכולים לעשות כשאנו חוששים שלילדנו יש דיספרקסיה ?
ראשית כל, לאבחן.
אבחון אצל קלינאי תקשורת מוסמך ייטיב להעניק לכם את הגדרת הדיספרקסיה בצורה מקצועית ומדויקת
וגם יפנה אתכם לטיפולים או אבחונים נוספים נדרשים אצל קלינאי תקשורת נוירולוגים ומרפאים בעיסוק.
ולאחר מכן, לאחר שטיפלנו כיאות בדיספרקסיה – פשוט להירגע. במקרים רבים של דיספרקסיה
חל שיפור משמעותי בדיבור עם טיפול מתאים ועם הגדילה,
כאשר המח מבשיל ורוכש באופן מיטבי את מיומנויות הדיבור אם כהבשלה או בעזרת טיפול התפתחותי מתאים.
הבשורות הטובות: דיספרקסיה טיפול במים!
מחקרים מצאו כי אחד השיטות היעילות והטובות לטיפול בדיספרקסיה הוא כאשר טיפולי השפה על ידי קלינאי תקשורת,
נוירולוגים ומרפאים בעיסוק נעשים דווקא בתוך המים. במרכז 'דרך המים' אנו מעניקים טיפולים מקצועיים ומוסמכים במים לדיספרקסיה, על ידי אנשי המקצוע, כאשר אנו מתאימים את הטיפול בילד לפי צרכיו ומצבו.
ומהן התוצאות לטיפול במים?
התוצאות מן הטיפול במים הן טובות משמעותית ולכן רבים מן הרופאים והמטפלים ממליצים לעבוד על הידרותרפיה וטיפולי שפה לדיספרקסיה – דווקא במים.
סטלה, מ'דרך המים' מספרת:
"הגיע למרכז 'דרך המים' מטופל צעיר בעל דיספרקסיה משמעותית שלא הצליח להגות ולו מילה אחת.
בשיעור הראשון של הטיפול במים, עבדנו על שרירי הפה בתוך המים בתרגילים שונים בהתאמה להליך הטיפולי
כמו: לנפח את הלחיים, ליצור צורת קש בשפתיים, לנשוף אל תוך המים, לעשות תנועות עם השפתיים או עם הלשון,
ובמקביל גם עבדנו כל תנועתיות בקשר עין- יד".
"כבר לאחר השיעור הראשון, ששולב בתרגילים שונים, הילד הצליח להגות את המילה 'כן',
זו הייתה המילה הראשונה שהצליח הילד להגות בחייו וזו הייתה התקדמות משמעותית ששמחה אותנו מאד וכמובן גם את הילד והוריו".
מעוניינים לשמוע עוד על טיפול במים? דברו אתנו