כל אדם צריך ללמוד לשחות. זה נכון במיוחד לגבי הארץ שלנו, המשופעת בחופים נרחבים ומבוקשים, ומקורות מים רבים שלא תמיד ניצבת בהם השגחה מקצועית.
מסיבה זו, הורים מתחילים לחפש שיעורי שחיה לילדיהם כבר מגילאים צעירים, וגם ילדים בוגרים או מבוגרים מגיעים למרכז הבריאות 'דרך המים' על מנת ללמוד לשחות וליהנות מבילוי יום בים או בבריכה ללא דאגה. השאלה המעסיקה שחיינים מתחילים רבים היא כמה זמן יידרש עד שיהפכו לשחיינים מיומנים.
זה תלוי במספר משתנים
קודם כל, חשוב להביא בחשבון את שיקול הגיל. ככל שאדם מבוגר יותר, יש לו פחות כישורים קוגניטיביים הדרושים לשלוט באופן יעיל על התנועות הנכונות של השחייה. אבל באותה מידה, גם ילדים נבדלים זה ביכולות הקוגניטיביות שלהם, היות וכל ילד משיג את אבני הדרך ההתפתחותיות שלו בקצב אישי.
מלבד זאת, לימוד שחיה ב'דרך המים', המתבצע במסגרות של קבוצות תלמידים או שיעורים פרטיים, נקבע בתדירות המתאימה לתלמידים, וככל שייקבעו יותר מפגשים במהלך השבוע, כך ניתן יהיה ללמוד לשחות מהר יותר.
המדריכים שלנו מיומנים בהוראת השחייה לילדים ומבוגרים ונוקטים בשיטות מתקדמות המותאמות באופן אישי לכל תלמיד, כך שגם ההישגים אינם מאחרים להגיע.
מי קובע שאתם שחיינים מוצלחים?
אף אחד לא יכול להגיד שאתם שחיינים טובים יותר מאחרים, ואף אחד אינו צריך לקבוע את מסגרת הזמן שבה אתם אמורים להפוך לשחיינים מצטיינים. אין פרמטרים קבועים לשחיינות מתקדמת, כמו שאין אפשרות מוחלטת לקבוע שילד אחד יפה יותר מחברו.
לפעמים ילדים (ותתפלאו, גם מבוגרים), נהנים פשוט לשהות במים וליהנות מההשפעות המבריאות של הבריכה, וזה בסדר גמור. אנחנו מאפשרים לכל אדם שמגיע למרכז, ליהנות, להבריא, ללמוד ולהפנים את שיטות הטיפול שלנו, בקצב שלו.
רק אתם מחליטים כמה, מתי ואיך
יש ילדים או מבוגרים שזקוקים לעזרי שחיה כשהם במים עמוקים, ואז לימוד שחיה לוקח להם מעט יותר זמן בהשוואה לאחרים. אף אחד אינו צריך לקבוע עבורכם או בשמכם את הרמה הטכנית שאליה אתם כבר אמורים להגיע בפרק הזמן הזה שלקח לכם ללמוד, ואף אחד אינו רשאי להחליט איזה סגנון שחייה מתאים לכם יותר.
אם בתום לימוד השחייה התלמידים מסוגלים לשחות במים עמוקים, ללא עזרים, ולשבור את שיאי השחייה האישיים שלו, אפשר לקבוע שהוא למד לשחות היטב.
כמובן שהמטרה היא ללמד שחיה רצופה במספר סגנונות ושיטות מתקדמות, אך היבטים אלו תלויים ביכולות הריכוז של התלמיד, קצב ההתפתחות שלו, מאפייני סגנונות השחיה הנלמדים, הכושר הפיזי שלו, גילו ומידת החיבור שלו למים או למדריך.
מטרות משתנות בלימוד שחיה
חשוב להבין שלא קיימת מטרה אחת בלימוד שחיה, ולא ניתן, למשל, לקבוע מבנה למידה אחיד שמתאים לכולם, או להחליט מאיזה גיל כבר אפשר ללמוד לשחות, ולאיזו רמה התלמידים צריכים להגיע בתוך פרק זמן מסוים.
תלמידים צעירים לומדים לשמור על עצמם ועל בטיחותם במים, ואילו מבוגרים בשיעורי לימוד שחיה מתמקדים בהכרת סגנונות שחיה ותרגול היכולת לשחות למרחקים.
ככל שהכישורים הקוגניטיביים והמוטוריים מפותחים דיים, אפשר להתמקד יותר בהגברת הסטנדרטים, לעבור לרמות אימונים גבוהות יותר, ולשפר באופן מתמיד את יכולות השחייה, עד כדי השגת בקיאות מוחלטת בסגנונות השונים, ברמה של שחיינים מקצועיים.
בשורה התחתונה: הזמן שלוקח לכם ללמוד לשחות הוא הזמן הנכון
בחלק מהמקרים, יתכן שלימוד שחיה, מבחינתכם לפחות, יסתיים בתוך שיעור אחד או שניים, ויתכן שתזדקקו לעשרים שיעורים. למי אכפת.
כל עוד אתם נהנים במים, לוקחים לעצמכם פרק זמן מהשגרה, ועושים משהו למען עצמכם, קחו את כל הזמן שתרצו
טיפולי הידרותרפיה וואטסו וטיפול רגשי וטיפולים בגוף ונפש - הסדרים מול כל חברות הביטוח. 100% מוכר!
מרכז השחייה ממוקם ברמת גן